Dynamic and Interactive Virtual Teaching Resource on Conic Sections
Keywords:
Conic Sections, GeoGebra, Teaching Material, Dynamic BookAbstract
This work details the creation of the virtual textbook “Learning Conic Sections and Their Reflection Properties”, designed as a dynamic and interactive tool. Aimed at high school students, it focuses on mathematical content related to conic sections, emphasizing their practical importance. Developed on the GeoGebra platform, an accessible and free resource, the material adopts an interactive approach to facilitate the understanding and practical application of the concepts, aiming to provide an active learning experience. In line with contemporary demands for a dynamic and technological education, the work details the relevance of dynamic and interactive materials, as well as explaining the motivation behind the chosen structure and elements used in creating the material.
Downloads
References
BORGO, Leonardo Antonio. Livro dinâmico interativo para aprendizado de seções cônicas e suas propriedades de reflexão. 2023. 107 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Matemática), Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2023.
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria de Educação Básica. Base Nacional Comum Curricular: Ensino Médio. Brasília: MEC/SEB, 2018.
BRUM, A. L.; PEREIRA, E. C. Construção de novos espaços de aprendizagem com a inserção dos dispositivos móveis. Educação Matemática em Revista, Rio Grande, v. 23, n. 59, p. 69–85, 2018.
DA SILVA, D. C. et al. Utilização de e-book interativo em aulas de Matemática em um Curso Técnico em Eletroeletrônica Integrado ao Ensino Médio. Educação Matemática em Revista, Videira, v. 28, n. 78, p. 33–44, 2023.
DUVAL, R; THADEU, M. Registros de representação semiótica e funcionamento cognitivo do pensamento. REVEMAT: Revista Eletrônica de Matemática, Florianópolis, v. 7, n. 2, p. 266–297, 2012.
GEOGEBRA. GeoGebra. Disponível em: https://www.geogebra.org/. Acesso em: 02 nov. 2022.
GONZÄLEZ, J. C. et al. Development of interactive books for control education. In: IFAC SYMPOSIUM ADVANCES IN CONTROL EDUCATION, 10, 2013, Sheffield, UK. Anais do 10° IFAC. Sheffield, UK: The International Federation of Automatic Control, 2013, p. 150–155.
NÓBRIGA, J. C.; SIPLE, I. Z. Livros dinâmicos de matemática. Revista do Instituto GeoGebra Internacional de São Paulo, São Paulo, v. 9, n. 2, p. 78–102, 2020.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.