v. 4 n. 2 (2014): maio/ago.
Publicado:
01-05-2014
Editorial
-
A view on Mathematics Education from the perspective of Wittgenstein
Visualizações do artigo: 59 PDF (Inglês) downloads: 53
Artigos
-
Is the mathematics education a problem for the school or is the school a problem for the mathematics education?
Visualizações do artigo: 92 PDF (Inglês) downloads: 78 -
Educational implications of some of wittgenstein’s remarks on mathematics: proposition, inference and proof
Visualizações do artigo: 83 PDF (Inglês) downloads: 38 -
Mathematics and language: perspectives of Wittgenstein's philosophy for math education
Visualizações do artigo: 65 PDF (Inglês) downloads: 50 -
Contributions of the linguistic turn to mathematics undergraduate courses: a proposal for supervised training
Visualizações do artigo: 55 PDF (Inglês) downloads: 28 -
Reverberations of Wittgenstein’s philosophy on mathematical education
Visualizações do artigo: 72 PDF (Inglês) downloads: 26 -
The "practice" of mathematical modeling under a Wittgensteinian perspective
Visualizações do artigo: 51 PDF (Inglês) downloads: 35 -
Some implications of Wittgenstein’s idea of use for learning mathematics through mathematical modelling
Visualizações do artigo: 69 PDF (Inglês) downloads: 27 -
Highly able mathematics learners from a pragmatic perspective of language
Visualizações do artigo: 42 PDF (Inglês) downloads: 31
