Submissions

Login or Register to make a submission.

Author Guidelines

Authors are invited to make a submission to this journal. All submissions will be assessed by an editor to determine whether they meet the aims and scope of this journal. Those considered to be a good fit will be sent for peer review before determining whether they will be accepted or rejected.

Before making a submission, authors are responsible for obtaining permission to publish any material included with the submission, such as photos, documents and datasets. All authors identified on the submission must consent to be identified as an author. Where appropriate, research should be approved by an appropriate ethics committee in accordance with the legal requirements of the study's country.

An editor may desk reject a submission if it does not meet minimum standards of quality. Before submitting, please ensure that the study design and research argument are structured and articulated properly. The title should be concise and the abstract should be able to stand on its own. This will increase the likelihood of reviewers agreeing to review the paper. When you're satisfied that your submission meets this standard, please follow the checklist below to prepare your submission.

Submission Preparation Checklist

All submissions must meet the following requirements.

  • This submission meets the requirements outlined in the Author Guidelines.
  • This submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration.
  • All references have been checked for accuracy and completeness.
  • All tables and figures have been numbered and labeled.
  • Permission has been obtained to publish all photos, datasets and other material provided with this submission.

Dossiê: “Pesquisas que envolvem estudo de aula (Lesson Study) em Educação Matemá

O dossiê “Pesquisas que envolvem estudo de aula (lesson study/estúdio de clases) em Educação Matemática no Brasil” envolve a chamada de artigos resultantes de investigações com o foco em estudo de aula como um processo de desenvolvimento profissional docente, nos diferentes níveis de ensino. Este dossiê tem por objetivo valorizar e divulgar pesquisas nacionais, desenvolvidas em diferentes grupos de pesquisa, que investigam estudo de aula/lesson study/estudio de clases, nas suas diferentes abordagens, na área de Educação Matemática.

A lesson study tem sua origem no Japão e está se expandido para vários países, inclusive da América Latina. No Brasil, temos vários grupos de pesquisas e projetos que têm a preocupação com a temática, envolvendo a aprendizagem discente, a aprendizagem profissional, as práticas formativas na formação inicial e continuada, os estágios supervisionados, as práticas colaborativas, os processos de reflexão, os processos de ensino e aprendizagem da Matemática, entre outros.

Com isso, consideramos a importância da divulgação de pesquisas que estão estudando a temática “estudo de aula”, nas diferentes nuances e concepções, no contexto brasileiro, que exige adaptações pela diversidade cultural e extensão territorial.

 

Editoras: Profa. Dra. Marta Cristina Cezar Pozzobon/UFPel e Profa. Dra. Adriana Richit/UFFS (editora convidada)

Submissão: até 30 de abril de 2025

Período de avaliação duplo-cega por pares: até 15 de junho de 2025

Retorno das avaliações e envio da versão do artigo aprovado: até 15 de julho de 2025

Publicação do dossiê: até 31 de agosto de 2025

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.