Vol. 3 No. 4 (2024): jan./dec.
Published:
2024-02-28
Artigos
-
Educação Matemática e democracia: análise de duas perspectivas críticas
Visualizações do artigo: 582 PDF (Portuguese) downloads: 320 -
Theoretical essay: humanized learning from the perspective of mathematics education
Visualizações do artigo: 323 PDF (Portuguese) downloads: 420 -
Análise de atividades didáticas segundo a teoria semiocognitiva de aprendizagem matemática de Raymond Duval
Visualizações do artigo: 288 PDF (Portuguese) downloads: 185 -
Exploração de tópicos de geometria do 6º ano do Ensino Fundamental por meio de um livro digital que utiliza recursos da plataforma Khan Academy
Visualizações do artigo: 280 PDF (Portuguese) downloads: 93 -
Representations and apprehensions in the approach to trigonometry in the right triangle in a high school textbook
Visualizações do artigo: 126 PDF (Portuguese) downloads: 53 -
Oficina Pedagógica de Matemática em Santa Catarina: constituição de um espaço formativo docente
Visualizações do artigo: 157 PDF (Portuguese) downloads: 72 -
CONCERNS ABOUT THE PERFORMANCE OF GRADUATES OF MATHEMATICS DEGREE COURSES IN SANTA CATARINA
Visualizações do artigo: 190 PDF (Portuguese) downloads: 82 -
THE PATH FROM CONCRETE TO ABSTRACT IN MATHEMATICS EDUCATION: a ressignification according to John Dewey
Visualizações do artigo: 359 PDF (Portuguese) downloads: 366 -
Work Projects and Critical Mathematics Education: an experience in the final years of Elementary School
Visualizações do artigo: 356 PDF (Portuguese) downloads: 88
Relatos de Experiência
-
Research on practice, collaboration and creative insubordination: reflections of a mathematics teacher in the post-pandemic
Visualizações do artigo: 233 PDF (Portuguese) downloads: 152 -
Strategies for training future mathematics teachers in inclusion
Visualizações do artigo: 187 PDF (Portuguese) downloads: 17