v. 14 n. 4 (2024): set./dez.

Publicado:
01-09-2024
Artigos
-
The professionalization of teachers in Brazil: scenarios and challenges in/for Mathematics teacher education
Visualizações do artigo: 142 PDF (Inglês) downloads: 38 PDF downloads: 78 -
Mathematics Education and pedagogy Courses: progress or inertia?
Visualizações do artigo: 77 PDF (Inglês) downloads: 45 PDF downloads: 43 -
Teaching degrees in Field, Indigenous, and Quilombola Education: affirmative public policies that qualify Mathematics teachers
Visualizações do artigo: 267 PDF (Inglês) downloads: 77 PDF downloads: 90 -
National policies for the training of Mathematics teachers and power games: reflections, challenges, and propositions
Visualizações do artigo: 155 PDF (Inglês) downloads: 71 PDF downloads: 79 -
Licentiate Degree in Mathematics and the knowledge specific to teaching: discussions of the VIII FPMat
Visualizações do artigo: 94 PDF (Inglês) downloads: 24 PDF downloads: 38 -
Professional and academic profile of Mathematics teacher educators
Visualizações do artigo: 85 PDF (Inglês) downloads: 32 PDF downloads: 56 -
Public policies on the curriculum for the initial education of teachers who teach mathematics: a discussion promoted by Brazilian Society of Mathematics Education GT 07
Visualizações do artigo: 80 PDF (Inglês) downloads: 94 PDF downloads: 38 -
Initial Training in Mathematics Education in the Pedagogy Course: Between Discussions and Proposals in GD4 of the VIII FPMAT
Visualizações do artigo: 70 PDF (Inglês) downloads: 82 PDF downloads: 64 -
A study on the Socio-Political-Cultural Dimension from the VIII National Forum for Initial Teacher Education who Teach Mathematics
Visualizações do artigo: 93 PDF (Inglês) downloads: 7 PDF downloads: 8 -
Explosion of Forces: the Provance of Mathematical Modeling in Brazilian Mathematics Education
Visualizações do artigo: 118 PDF (Inglês) downloads: 43 PDF downloads: 37 -
Implicações da Exploração-Proposição-Resolução de Problemas na formação inicial de Professores de Matemática
Visualizações do artigo: 149 PDF downloads: 73 -
Essential Understandings for the development of students’ Mathematical Reasoning: comprehension presented by early years teachers
Visualizações do artigo: 100 PDF (Inglês) downloads: 67 PDF downloads: 60 -
Mathematics teachers' specialized knowledge regarding fraction division in the context of problem formulation
Visualizações do artigo: 163 PDF (Inglês) downloads: 105 PDF downloads: 84 -
The construction of the boat hull at Josefa Indigenous Community, from Mura ethnic group, and traditional mathematical knowledge
Visualizações do artigo: 197 PDF (Inglês) downloads: 36 PDF downloads: 62 -
Um olhar sobre os enunciados de problemas de divisão elaborados por alunos dos 5º e 9º anos
Visualizações do artigo: 118 PDF downloads: 43 -
Dialogues evidenced in Modelling practice in the Early Years of Elementary School
Visualizações do artigo: 115 PDF (Inglês) downloads: 24 PDF downloads: 62 -
Dialogue of students during the creation of projects with Scratch in Mathematics classes
Visualizações do artigo: 97 PDF (Inglês) downloads: 66 PDF downloads: 41 -
Dificuldades nos processos de ensino e de aprendizagem de Mudanças de Coordenadas: uma análise no contexto do Cálculo Integral
Visualizações do artigo: 213 PDF downloads: 123